În perioada 3-5 septembrie 2014, va avea loc la Cluj-Napoca cea de-a 25-a Conferinţă Naţională a ABR - Asociaţia Bibliotecarilor din România. Detalii se pot găsi pe situl dedicat Conferinţei (http://bcucluj.ro/hu/abr). Vă invităm să ne vizitaţi standul de prezentare TinREAD şi să participaţi la sesiunea inaugurală în care reprezentantul nostru va susţine prezentarea cu titlul: BIBLIO.RO - suport pentru accesul deschis la educaţie şi cultură.

La Târgu Jiu, în perioada 08-11 octombrie a.c. va avea lor Conferinţa Naţională a ANBPR. Fiind prima Conferinţă care se organizează după finalizarea amplului Program BIBLIONET, bibliotecari din bibliotecile publice vor discuta şi disemina informaţii importante pentru continuarea acţiunilor începute în perioada programului. O parte importantă a atenţiei profesionale este îndreptată spre întărirea capacităţii organizaţionale şi reluarea dezvoltării instrumentelor profesionale dedicate (cataloage automatizate, servicii web pentru diseminarea informaţiilor). Vă invităm să participaţi la această importantă manifestare profesională a bibliotecarilor din bibliotecile publice şi să discutaţi cu reprezentanţii noştri care vor fi prezenţi, ca de obicei, la toate manifestările de interes pentru Bibliotecarii români.

Conferinţa BiblioPublica organizată de ANBPR va avea loc, în perioada 14-15 mai a.c., la Bistriţa. Cu acest prilej se vor întâni în şedinţe de lucru Consiliul de Conducere al Asociaţiei, comisiile profesionale şi diferite grupuri de lucru. Din partea IME este invitat să participe Dl Director, Dr. Liviu-Iulian Dediu, în calitatea sa de membru al Consiliului de Conducere al ANBPR şi membru al Comisiei de Automatizare.

Sfârşitul anului 2013 a venit cu debutul a două proiecte importante legate de implementarea soluţiilor RFID în bibliotecile publice româneşti. Este vorba despre Biblioteca Judeţeană Timiş (vezi şi: http://www.timisoarastiri.ro/update-biblioteca-centrala-universitara-eugen-todoran-a-introdus-in-premiera-pentru-romania-codurile-radio-pentru-carti-acum-e-randul-bjt/) şi Biblioteca Judeţeană "D. Zamfirescu" Vrancea (vezi şi: http://www.bjvrancea.ro/servicii-pentru-public-in-noul-sediu-central/). Biblioteca Jud. Timiş este şi prima bibliotecă publică din România care dispune de un echipament pentru autoîmprumut destinat utilizatorilor bibliotecii. Ambele bibliotecii folosesc TinREAD ca soluţie integrată, iar echipamentele sunt marca 3M.

O nouă bibliotecă a început anul folosind TinREAD ca şi soluţie integrată. Este vorba despre Biblioteca Municipală Adjud, care a migrat de la TinLib la versiunea TinREAD.Standard.

După ce, la mijlocul lunii noiembrie, Biblioteca a organizat cursurile de instruire pentru utilizarea TinREAD, bibliotecarii au finalizat procedurile de migrare şi, de la începutul lunii decembrie au început să folosească TinREAD.Standard. Noul sistem integrat de bibliotecă TinREAD a înlocuit pachetul de programe TinLib pe care biblioteca argeşeană îl foloseşte de la începutul anilor 2000.

Începând cu sfârşitul lunii mai, timp de o lună se vor desfăşura o serie de întâlniri profesionale organizate de către ABR sub titulatura: Întâlnirile de primăvară ale diviziunilor şi secţiunilor ABR. Programul orientativ se găseşte la: http://www.abr.org.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=280%3Aintalnirile-de-primavar-ale-diviziunilor-i-seciunilor-abr&catid=22%3Acomunicate&lang=ro

Într-un articol recent publicat, Dl Dragoş Adrian Neagu, directorul Bibliotecii Jud. "P. Istrati" din Brăila răspunde la o sumă de întrebări legate de realizările Domniei sale, în calitate de profesionist, la împlinirea a 20 de ani de activitate în cadrul instituţiei. La întrebarea "Care este cel mai important proiect pe care l-ati facut sau la care ati participat in aceste doua decenii de cand lucrati la Biblioteca?" Dl Neagu dă ca răspuns, Proiectul care a condus la realizarea Catalogului Colectiv al Bibliotecilor din România - BIBLIO.RO (http://catalog.biblio.ro), care are şi funcţionalitatea de bibliotecă digitală, realizat cu ajutorul TinREAD. De asemenea, merită menţionat faptul că Dl Neagu vorbeşte şi despre dezvoltarea serviciilor din biblioteca brăileană, servicii de informare care au ca suport TinREAD.Standard, enumerând dezvoltarea bibliotecii digitale care, dispune de o colecţie de obiecte digitale ce integrează atât titluri de periodice vechi şi contemporane, bibliografia şcolară pentru clasele de gimnaziu precum şi multimedia. Am putea adăuga, spre laudă şi constituirea listelor furnizate de către TinREAD în format OAI-PMH care leagă obiectele digitale din baza locală de date cu EUROPEANA, proiectul de scanare şi procesare automată a datelor bibliografice în TinREAD folosind standardele METZ şi ALTO (prin scanarea titlului "Înaintea", un serial constituit istoric care şi-a încetat apariţia), precum şi integrarea echipamentelor EM de la 3M ce completează sistemul de acces liber al utilizatorilor bibliotecii la colecţiile bibliotecii. Îl felicităm şi noi, pe această cale pe Dl Dragoş Adrian Neagu pentru realizările pe care le-a obţinut în activitate şi îi urăm să fie sănătos şi să poată continua ceea ce şi-a propus, alături de profesioniştii din Biblioteca publică brăileană. --------- Interviu în exclusivitate cu Dragoş Neagu, directorul Bibliotecii Judeţene "Panait Istrati": interviu. În: ProBrăila, 29.03.2013. Disponibil la: http://www.probraila.ro/interviu-in-exclusivitate-cu-dragos-neagu-directorul-bibliotecii-judetene-panait-istrati/ (citat la 01.04.2013)

Conferinţa BiblioPublica organizată de ANBPR va avea loc, în perioada 18-19 aprilie a.c., la Buşteni. Cu acest prilej se vor întâni în şedinţe de lucru Consiliul de Conducere al Asociaţiei, comisiile profesionale şi diferite grupuri de lucru. Din partea IME este invitat să participe Dl Director, Dr. Liviu-Iulian Dediu, în calitatea sa de membru al Consiliului de Conducere al ANBPR şi membru al Comisiei de Automatizare.

Începând cu luna aprilie, toţi bibliotecarii ce folosesc Sistemul TinREAD şi fac parte din organizaţii care au contract de asistenţă tehnică în vigoare, vor putea apela serviciul souport de tip "Help Desk". Solicitările sunt înregistrate automat de către sistem. Pe măsură ce vor fi adăugate răspunsurile în baza de date, răspunsuri care vor fi vizibile de către autorii întrebărilor, se va dezvolta şi o bază de cunoştinţe care va putea fi accesată de către toţi abonaţii atunci când se confruntă cu o problemă. În acest fel, răspunsul la diferitele cereri de informare sau de remediere a unor situaţii va fi posibil să fie aflat fără a mai necesita scrierea unei note/cereri. Pentru acces utilizaţi adresa: http://asistenta.ime.ro sau folosiţi noua intrare corespunzătoare din situl IME.

Page 1 of 3